torsdag 19. mars 2015

Oppgave 6 - Lage en blogg med Appshed

I denne oppgaven skulle vi lage en app som presenterer en kulturbedrift, et prosjekt, en utstilling eller lignende. Denne appen skulle lages i en netttjeneste kalt Appshed, som er helt gratis for alle.

Jeg valgte å lage en app for Rockeklubben i Porsgrunn, med oversikt over nyheter, bilder, konsertprogram og kontaktinfo. Jeg startet først med å grovt skissere hvordan jeg ønsket å ha appen, og gikk i gang med arbeidet da denne var klar.


Appshed har gjort mye av jobben på forhånd, som f.eks layout, noe som gjør denne utviklingen mye enklere for brukeren av Appshed. Først laget jeg alle fanene med navna jeg ville ha, og i den typen faner jeg ville ha dem i. Deretter begynte jeg å legge inn tekst/bilder i de forskjellige fanene og formaterte dette slik jeg ville ha det.

Etter at alt av innhold var på plass i hver fane, begynte jeg å prøve meg frem på hvordan designet skulle bli, og endte med dette:




Klikk her for å se resultatet av mitt arbeid med Appshed!

Jeg synes Appshed er et veldig fint program å lage app i, men jeg antar i bunn av dette blir det ikke generert Android eller IOS programmeringspråk, men HTML5, noe som gjør dette til en ikke helt "ekte" app. Men allikavel en flott og enkel måte å lage app på om man ikke er så flink til å programmere, men heller vil tenke mer på design-delen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar